Детальний огляд Shimano XTR M9200 Di2

 

Зміст статті:
Ключові моменти новинки:
Огляд компонентів серії
Ціни на новинки в Україні
Відгуки про перші тести
Висновки

 

 

 



Ключові факти про новий XTR M9200 Di2

4 червня 2025 року компанія Shimano представила нову флагманську групу компонентів для гірських велосипедів — XTR M9200 Di2. Ця система є першою повністю бездротовою електронною групою від Shimano для гірських велосипедів, що забезпечує швидке і точне перемикання передач, підвищену міцність і вдосконалені гальмівні системи. Розроблена для крос-кантрі (XC) та ендуро, XTR M9200 Di2 обіцяє вивести їзду на новий рівень.
Звісно, перечитавши десятки статей, рев’ю та пресрелізів, у мене просто "випадають очі" від слів "досконалість", "ефективність", "точність" та "продуктивність". Тому ми просто спробуємо ігнорувати подібні вислови і коротко, але по фактах описати, що ми отримали та чого нам чекати в майбутньому від цього оновлення.

По-перше, дійсно хочеться відмітити стильний дизайн — особливо шатунів, та крок вперед у форматі технологій — мається на увазі відхід від традиційної для Shimano дротової системи Di2 та інтеграцію елементу живлення в сам перемикач. Але для новачків та тих, хто потрапив на цю статтю випадково, хочу уточнити, що таке рішення існує в світі вже дуже давно. Наприклад, у SRAM така система існує вже багато років.
Shimano XTR M9200 Di2 є значним кроком вперед у технологіях для гірських велосипедів. Ця повністю бездротова система забезпечує швидке і точне перемикання передач, що ідеально підходить як для крос-кантрі, так і для ендуро. Завдяки функції автоматичного відновлення після ударів і міцним компонентам, вона обіцяє надійність на найскладніших трасах.

Коротко

Дата випуску: Shimano анонсувала XTR M9200 Di2 4 червня 2025 року, що робить її найновішою групою компонентів для гірських велосипедів.

  • Технологічні особливості: Система пропонує бездротовий Di2 та низку нових технологій, таких як: Shimano SHADOW ES для перемикання, автоматичне відновлення після ударів, налаштовувані шифтери через додаток E-TUBE, та покращені гальма з технологією ERGO FLOW.
  • Сумісність: Зворотна сумісність із 12-швидкісними касетами дозволяє легко оновити наявні велосипеди, оснащені 12-швидкісними трансмісіями.
  • Відгуки: Велика кількість професійних райдерів, які вже встигли випробувати прототип у реальних умовах, хвалять ергономіку та міцність, але деякі критикують високу ціну та відсутність значних інновацій

 


Читати також:
• Огляд DEORE XT M8200 Di2
• Огляд DEORE M6200 Di2


 

Основні особливості

XTR M9200 Di2 вирізняється низкою інноваційних особливостей:

  • Повністю бездротовий Di2: усуває кабелі для чистішого вигляду та простоти встановлення.

  • Автоматичне відновлення після ударів: задній перемикач відхиляється при ударах і автоматично повертається в робоче положення.
  • Покращена міцність: конструкція з широкими ланками, карбоновою захисною пластиною та міцними роликовими колесами.
  • Налаштовуваний шифтер: шифтер SW-M9250 Di2 дозволяє програмувати кнопки через додаток E-TUBE.
  • Сучасні гальмівні системи: покращений важільний хід і модульованість для різних стилів їзди, 3 типи налаштувань залежно від стилю катання та умов.
  • Зворотна сумісність: сумісність із попередніми 12-швидкісними касетами.
  • HYPERGLIDE+: забезпечує швидке і надійне перемикання під навантаженням.
  • Наявність у серії дротових задніх перемикачів M9260 XTR Di2 для підключення до основної батареї електровелосипеда з моторами Shimano чи Bosch (у майбутньому — і інших виробників).

Хочете оновити свій байк до рівня XTR M9200? Перегляньте наш каталог Shimano XTR або зверніться до нашого менеджера для підбору оптимальної комплектації.

 

Корисні посилання:
Каталог запчастин
Каталог Shimano XTR
Shimano Deore XT
Огляд Shimano GRX RX820 та RX620
Огляд Shimano Cues

 

 

 

Компоненти та їх технічні характеристики

Перейдемо до найцікавішого, а саме до огляду окремих компонентів.

Група включає широкий спектр компонентів, адаптованих для різних стилів їзди:

 

 

Задній перемикач XTR M9200 Di2

задні перемикачі XTR M9200

Shimano зробила справжній прорив із новим електронним заднім перемикачем RD-M9250, який отримав не лише бездротовий інтерфейс, а й нову архітектуру кріплення, ущільнення та механізм стабілізації.

Основні технічні характеристики:

Тип перемикання: бездротове Di2 з технологією Shadow ES
Кріплення: Standard Direct Mount (універсальне, сумісне з більшістю рам)
Діапазон касети: 9–45T або 10–51T (12 швидкостей)
Стабілізатор ланцюга: вбудований Shimano Chain Stabilizer (аналог Shadow+)
Матеріали: алюміній + нержавіюча сталь (петля), карбонові компоненти на направляючих
Захист: інтегроване ущільнення, герметизація IPX6/7 (від води й бруду)
Сенсори: автоматичне вирівнювання позиції (auto-trim), функція самокалібрування
Живлення: внутрішній Di2 акумулятор (у перемикачі), зв’язок через Bluetooth LE/ANT+
Shadow ES Technology: нове покоління Shadow — ще компактніше розташування, ще менший ризик зачепити каміння чи коріння
Auto Recovery Mode: після удару об’єктом перемикач автоматично повертається у робоче положення — жодних ручних підкруток
Динамічне вирівнювання: система самостійно налаштовує положення лапки залежно від зірки касети — абсолютна тиша й плавність навіть на 51-й зірці
Повна сумісність із новими манетками RAPID ES: працює в парі за бездротовим протоколом, а енергію отримує через дротове з’єднання з акумулятором, розташованим у рамі

 

Модифікації:
Зараз Shimano пропонує одну модель заднього перемикача XTR Di2 RD-M9250, але з двома сумісними касетами:
9–45T — для гонщиків XC, які хочуть менший «стрибок» між передачами
10–51T — для трейлу та ендуро з максимальним діапазоном

 

Різниця між ними — не в самому перемикачі, а в налаштуваннях системи, які визначають довжину ланцюга та позицію лапки.

Модель

Вага (г)

Опис

RD-M9250-GS

413

Короткий кронштейн, бездротовий, для касет 9–45T

RD-M9250-SGS

417

Довгий кронштейн, бездротовий, для касет 10–51T

RD-M9260-11L

Не вказано

Провідний, для е-MTB, 11-швидкісний LINKGLIDE

RD-M9260-12

Не вказано

Провідний, для е-MTB, 12-швидкісний HYPERGLIDE+

Задні перемикачі Shimano XTR в магазині 

 

 

Касети XTR Di2

касети XTR M9200
 

Касета 9–45T — новий стандарт для XC

Shimano вперше представила касету з 9-зубцевою зіркою — і це справжній прорив у трансмісіях. Така маленька зірка дозволяє зменшити розмір зірки на шатуні (до 30T або 32T) без втрати швидкості. Це означає: менший Q-фактор, кращий кліренс, вища ефективність на рівних ділянках.

Характеристики:
Діапазон: 9–45T (12 швидкостей)
Тип: Hyperglide+ (плавне перемикання вгору й вниз навіть під навантаженням)
Матеріал: сталь (9–33T), титанові зірки (36T, 39T, 45T)
Інтеграція: найменша зірка вмонтована в прецизійну алюмінієву прижимну гайку — це зменшує вагу та підвищує жорсткість
Сумісність: новий тип фрі-хабу Micro Spline
Вага: приблизно 320 г

 

Касета 10–51T — ендуро-класика з апгрейдом
Оновлена версія класичної касети 10–51T для тих, кому важливий максимальний діапазон передач — особливо в гористій місцевості. І хоча це виглядає як “те саме”, що й у попередній серії, технічно — це новий продукт.

Що нового:

  • Діапазон: 10–51T
  • Матеріал: леговані сталі + 4 титанові зірки (включно з 45T і 51T)
  • Вага: ~354 г (легше, ніж попереднє покоління XTR 10–51T, яке важило близько 370 г)
  • Покриття: антикорозійне DLC + анодовані поверхні для зниження зношування
  • Hyperglide+: перемикання під навантаженням без ривків
  • Візуально: оновлений виріз полегшення на алюмінієвому павуку та лазерне гравіювання серії M9200

Основні плюси:
Полегшена, жорсткіша й тихіша касета
Покращений «набіг ланцюга» — мінімум шуму, максимум чіткості
Сумісна з усіма новими системами Di2 без додаткових адаптерів

 

Параметр 9–45T (XC) 10–51T (Trail/Enduro)
Мінімальна зірка 9T 10T
Максимальна зірка 45T 51T
Вага ≈320 г ≈354 г
Основне призначення Максимальна ефективність, щільний ритм Широкий діапазон, універсальність
Особливість Інтегрована зірка + гайка Титанові зірки, полегшена конструкція

Касети Shimano XTR в магазині 

 

 

 

Шатуни

шатуни XTR M9200

Shimano традиційно пропонує XTR у двох конфігураціях — для крос-кантрі (XC) та трейлу/ендуро. Обидві версії мають оновлену геометрію та доступні з різними довжинами шатунів і опціями зірок.

Технічні деталі:
Модель шатунів: FC-M9220 (Trail) і FC-M9200 (XC)
Довжини шатунів: 165 мм, 170 мм, 175 мм (усі варіанти доступні для обох версій)
Q-фактор:
XC: 162 мм (для втулок 142/148 мм)
Trail/Enduro: 168 мм (для Boost 148 мм і Super Boost 157 мм)
Матеріал шатунів: кований алюміній з анодованим покриттям; вісь — сталева
Тип кріплення зірки: Direct Mount (односкладна конструкція без павука)
Доступні зірки: 30T, 32T, 34T, 36T, 38T (сталь із титановим покриттям для підвищеної зносостійкості)
Сумісність: тільки з трансмісіями 1x12 Di2 (нове електронне керування)

Завдяки технології HOLLOWTECH II шатуни залишаються надзвичайно легкими — порожнистими всередині, але міцними ззовні. У версії Trail також оптимізовано жорсткість для агресивного педалювання на спусках та технічних секціях. Для XC акцент зроблено на мінімальну вагу без втрат у передачі зусиль.

Модель

Вага (г)

Опис

FC-M9200 (XC)

570

Зменшена вага, довжина 165–175 мм, зірки 28T–38T

FC-M9220 (Enduro)

587

Потовщена вісь, довжина 160–175 мм, зірки 28T–38T

Шатуни Shimano XTR в магазині 

 

 

 

Манетки XTR RAPID ES

шифтери XTR M9200

Shimano повністю переосмислила підхід до перемикання. Нові манетки RAPID ES — це не просто бездротові кнопки, а адаптивні, програмовані контролери, створені для повної синергії з перемикачами Di2. Вони забезпечують швидке, інтуїтивне перемикання та займають мінімум місця на кермі.

Основні технічні характеристики:
Модель: Shimano XTR SW-M9250 RAPID ES
Тип: бездротовий контролер (Bluetooth LE / ANT+)
Кількість кнопок: 2 програмовані кнопки (верхня та нижня)
Форм-фактор: мінімалістична кнопкова платформа без механіки — всі натискання електронні
Кріплення: I-SPEC EV або окремо на кермо (на вибір)
Живлення: окрема батарейка CR1632 (до 2 років роботи)
Вага: ≈36 г на сторону
Сумісність: тільки з новою серією XTR M9200 Di2 (не сумісні з механічними системами чи GRX Di2)
Водостійкість: IP67 (витримує занурення у воду до 1 м протягом 30 хв)

Ключові функції:

  • Custom Shift Mapping: кожну кнопку можна запрограмувати під власну функцію — наприклад:
  • верхня кнопка = легша передача
  • нижня кнопка = важча передача
  • або довге натискання = багаторазове перемикання
  • Multi-Shift Logic: система розпізнає, як довго утримується кнопка, і дозволяє одразу «перестрибнути» через кілька передач
  • Synchro-Shift Ready: підтримка синхронізованого перемикання в майбутньому — з однієї кнопки перемикаються обидва перемикачі (як у GRX/Ultegra Di2)
  • Clean Cockpit: один із найчистіших варіантів установки — немає тросів, зовнішніх дротів і гідравліки, тільки тонкий корпус із двома тактильно вираженими кнопками

Що нового у порівнянні з попереднім Di2:

Параметр XTR SW-M9050 (старий) XTR SW-M9250 RAPID ES (новий)
Підключення дротове (E-Tube) повністю бездротове
Кількість кнопок 2 2 (програмовані)
Вага ~55 г ~36 г
Налаштування обмежене повне, через E-Tube App
Кокпіт складний мінімалістичний

Додаткові фішки:
Тактильний клікомеханізм: хоча це електроніка, кнопки мають чітку тактильну віддачу, схожу на клацання механічного шифтера — пальці відчувають перемикання.
Повна підтримка E-Tube Project App: налаштування перемикачів через смартфон або ПК, оновлення прошивок та персоналізація логіки перемикань.
Ліва манетка може працювати окремо для підсідельного штиря з електронним керуванням (наприклад, Fox Transfer SL Di2).

Шифтери Shimano XTR в магазині  Цінова мітка

 

 

 

Гальма XTR M9200

Shimano оновила як гальмівні ручки, так і каліпери, зосередившись на ще кращій модульності, ергономіці та чутливості. Головна новинка — покращене розведення поршнів і новий контур Master Cylinder, що робить гальмування ще точнішим.

Гальмівні ручки XTR BL-M9220 і BL-M9200

Гальмівні ручки XTR M9200

Основні технічні характеристики:
BL-M9200 — для XC (2-поршневі гальма)
BL-M9220 — для Trail/Enduro (4-поршневі)
Матеріал корпусу: анодований алюміній
Руків’я: карбон із текстурованим покриттям (не ковзає в рукавичках)
Регулювання: безінструментальне налаштування вильоту важеля
Servo Wave Action: короткий хід ручки — максимальна сила гальмування
Новинка: ERGO-FLOW shape — оновлений вигин важеля для зручнішого хвату в будь-якому положенні руки
Монтаж: I-SPEC EV (інтегрується з манетками RAPID ES або підвісами на рулі)
Особливість: жорсткіша ручка гальма завдяки внутрішньому ребру жорсткості в області Master Cylinder.

Каліпери BR-M9200 / BR-M9220

Каліпери XTR M9200

Основні технічні характеристики:
BR-M9200: 2-поршневий, орієнтований на XC
BR-M9220: 4-поршневий — для трейлу та ендуро
Поршні: керамічні (зменшують перегрів, легші)
Сумісні колодки: тип K04Ti (метал), G03A (органіка) з вбудованим радіатором
Система: гідравлічна, закритий контур, мінеральна олива Shimano
Оновлена прокачка: система One-Way Bleeding із новим отвором доступу для простішого обслуговування

Що нового?

  • Модульність: сила гальмування стала більш лінійною — від легкого пригальмування до повної зупинки за мілісекунди, без «клацань» або провалів.
  • Тиша: гальмівні колодки з оновленим радіатором працюють тихіше навіть після тривалого гальмування на спусках.
  • Сумісність: ідеально інтегрується з манетками RAPID ES (монтаж на єдину площадку з гальмівною ручкою — мінімум хомутів, максимум чистоти на рулі).

Порівняння:

Модель ручки Поршні Вага (пара) Призначення
BL-M9200 + BR-M9200 2 ~312 г XC / марафон
BL-M9220 + BR-M9220 4 ~385 г Trail / Enduro

Дискові гальма Shimano XTR в магазині  Цінова мітка

 

 

 

Колеса XTR M9200

Shimano не просто оновила колеса — вони фактично переосмислили всю конструкцію, щоб зробити її більш сучасною, надійною та сервісопридатною.

Нові втулки XTR M9210 / M9210

Втулки XTR M9200

Основні технічні характеристики:
• Повністю нова внутрішня архітектура втулок
• Тип підшипників: промислові підшипники (sealed cartridge bearings) — уперше в історії XTR!
• Вісь: 12 мм E-Thru (задня), 15 мм (передня) — Boost та Non-Boost версії
• Захист: нова система пило- та вологозахисту, з декількома лабіринтними ущільненнями
• Фріхаб: Shimano Micro Spline (покращене зчеплення та підтримка касет з 10T)
• Оновлена геометрія фланців — для більш рівномірного натягу спиць і кращої жорсткості. Промпідшипники зробили втулки тихішими, легшими в обслуговуванні та більш надійними у бруді, дощі та пилу. Це великий крок уперед після конусно-кулькових втулок попереднього покоління.
• Спицювання — нова симетрія та міцність
• Кількість спиць: 28 прямих спиць (Straight Pull)
Спиці: бутовані, нержавіюча сталь
• Ніпелі: алюмінієві, зовнішні — легко обслуговуються
• Новинка: симетрична схема спицювання, що забезпечує однаковий натяг по обидва боки колеса — більше стабільності при агресивному катанні

 

Колеса XTR M9200

 

XC-версія:
• Модель: WH-M9200-TL
• Ширина внутрішня: 24 мм
• Матеріал: карбон
• Tubeless Ready
• Вага: ~1340 г (пара)
• Призначення: максимальна жорсткість, мінімум ваги

 

вілсет XTR M9200

 

Trail/Enduro версія:
• Модель: WH-M9220-TL
• Внутрішня ширина: 30 мм
• Матеріал: карбон з посиленою стінкою
• Вага: ~1690 г (пара)
• Призначення: агресивний трейл, ендуро, гравій


Новий пило- та вологозахист
Shimano реалізувала багатоступеневу систему ущільнень:
Лабіринтні прокладки + гумові сальники
Повна ізоляція промпідшипників — жодного контакту бруду з робочими поверхнями
Надійна робота в найгірших умовах — підтверджено тестами в ендуро-групах Shimano

Характеристика

XTR M9100 (попереднє покоління)

XTR M9200 (нове покоління)

Підшипники

Конусно-кулькові

Промислові (sealed)

Спиці

J-bend

Straight Pull, симетричні

Пило-/вологозахист

Базовий

Багатоступеневий

Обід

24 мм / 30 мм

Без змін

Вага

~1440–1720 г

~1340–1690 г

 

 

 

Ціни та доступність в Україні

Ціни на групу Shimano XTR M9200 Di2 варіюються залежно від регіону та компонентів, але загалом коливання не значні, тож вже зараз ми можемо назвати приблизні ціни на нові компоненти.
Як зазначає виробник, перші надходження в нашу країну компонентів очікуються вже в осені 2025 року і саме тоді планується і перша поява велосипедів з комплектаціями на цих компонентах.
Звісно ми, як офіційний дилер бренду Shimano в Україні, одні з перших будемо мати можливість продавати ці компоненти за актуальними цінами.

 

Компонент Ціна (USD)
Повна група (без нижньої головки) $2,820-$2,915
Задній перемикач $665
Шифтер $220
Касета $500
Шатуни $310
Ланцюг -
Комплект оновлення приводу $985
Комплект оновлення гальм $670

Бажаєш першим випробувати нову серію, ще до її офіційного надходження в Україну, просто напиши нам і ми зорієнтуємо тебе в цінах та наявності компонентів.
А тут ти можеш ознайомитись та придбати вже наявні компоненти серії Shimano XTR


 

Читати також:
• Огляд DEORE XT M8200 Di2
• Огляд DEORE M6200 Di2

 

 

 

 

Відгуки про Shimano XTR M9200 Di2

Відгуки на XTR M9200 Di2 від райдерів які приймали участь в перших тестуваннях загалом позитивні, але з деякими застереженнями:

+ Позитивні сторони

Чиста безкабельна конструкція і стабільність електронного перемикання.
Надзвичайно міцний задній перемикач, який витримує удари камінням.
Ергономіка шифтера вважається неперевершеною, з легким перемиканням і можливістю регулювання.
Зворотна сумісність із 12-швидкісними касетами і відсутність нових стандартів.
Касета 9-45T забезпечує більший кліренс (на 23 мм вище нижній ролик) і меншу вагу (~70 г економії).

- Негативні сторони

Вища ціна порівняно з механічною XTR.
Вага не менша за механічну XTR (~1,717 г для повної групи).
Ланцюг і касета HYPERGLIDE+ можуть бути гучнішими при перемиканні вгору.
Налаштування складніше, ніж у SRAM Transmission, вимагає вирівнювання кронштейна, гвинтів обмеження і регулювання B-gap.
Деякі оглядачі зазначають, що система не має значного "вау-ефекту" і може не виправдовувати підвищення ціни порівняно з M9100.
Тестування на велосипеді Marin Alpine Trail XR протягом 6 місяців показало чітке і тихе перемикання, відмінне утримання ланцюга і високу міцність. Порівняно з SRAM Transmission, Shimano пропонує кращу сумісність із рамами, але поступається в простоті налаштування.




 

 

 

Висновок

Shimano XTR M9200 Di2 є значним кроком вперед у технологіях для гірських велосипедів, пропонуючи бездротовий привод, високу міцність і налаштовуваність. Хоча вона може не мати революційних інновацій, її вдосконалення і зворотна сумісність роблять її привабливим вибором для велосипедистів, які прагнуть покращити свій досвід їзди. Ця група ідеально підходить для тих, хто цінує надійність і точність на трасі.
Ще однією позитивною тенденцією є зворотнє оновлення, а саме переймання технологій вищих груп на білш низькі і вже зараз відомо що в майбутньому подібні модифікації бездротових трансмій отрмають і більш низькі групи такі як: DEORE XT та DEORE.
В цілому враження від оновлення, особисто в мене, залишаються позитивними, в незалежності від доступності та ціни, адже подібне оновлення це є лише перший крок до нового курсу бренду Shimano в сфері бездротового перемикання.

Хочете оновити свій байк до рівня XTR M9200? Перегляньте наш каталог Shimano XTR або зверніться до нашого менеджера для підбору оптимальної комплектації.

 

 

Корисні посилання:
Каталог запчастин
Каталог Shimano XTR
Shimano Deore XT
Огляд Shimano GRX RX820 та RX620
Огляд Shimano Cues

 

 

 

 

 

Підписуйся на нас