***Це не план тренувань і не інструкція якої треба дотримуватись, а просто коротенька примітка від себе,
як велосипедиста, якими були мої перші 50 км за раз, та що я робив, щоб подолати цю, колись здавалось би
нереальну для мене дистанцію.

 

 

 

Перші 50 км

Колись мої покатушки обмежувались парою кіл біля сусідніх будинків, а про великі дистанції я і мріяти не міг. 
Моя перша “серйозна дистанція” яку я записав була з Позняків в район Русанівки - це була експедиція за ліхтариками.

Пам'ятаю, як вже на русанівці, я малий, думав про те, як я далеко від свого будинку на велосипеді і це викликало в мене нереальне захоплення.
Сьогодні на русанівку я їзжу просто так, коли є декілька вільних хвилин та бажання випити кави біля води.
В чому різниця між тоді і зараз, що змінилось?

 

 

Вік, регулярність та досвід:

 

Вік.

Так з того часу я підріс, але цей фактор не має ніякого значення - взагалі.
Я знаю людей як 70+ так і велосипедистів 12-18 років, які регулярно долають великі дистанції.

 

Регулярність.

От цей вже фактор, дійсно впливає на кілометраж. Регулярні поїздки навіть на короткі дистанції значно поліпшують вашу фізичну форму. Проїхавши сьогодні та завтра по 10 км ви помітите, що на наступний раз подолати ту ж саму дистанцію вам буде значно легше. Ну а про користь для здоров'я я думаю і казати вже не слід. Регулярні кардіо заняття значно поліпшують роботу вашої серцево-судинрої системи, роботи сердця і мозку та все таке. Ну і звісно техніка та вміння розподіляти свої сили. Коли я перший раз виконував свої, так би мовити “сети”, тобто поїздки декілька днів підряд, через напрацьованість м'язів я добре почав відчувати техніку педалювання, вміння розподіляти зусилля на різних ділянках дороги.


Ідеальним для цього буде формування якогось умовно регулярного маршруту. В мене до прикладу таких є два. Один повнысттю асфальтовим, інший комбінований.


 


Перевагою регулярних маршрутів є обізнаність в трасі та можливість планувати їх подолання, а в подальшому і аналізувати свій прогрес. Знаючи, що попереду буде підйом ми акумулюємо сили, а знаючи що попереду спад висоти можна і підкрутити для кращого результату. Аналіз даних це корисно в будь-якому випадку навіть якщо ви не готуєтесь до змагать. Через деякий час ви будете приємно здивовані, що як мінімум одну і ту саму дистанцію ви проїзжаєте вже значно швидше, а ваша середня швидкість зростає.
Звісно тут також слід і згатати про відновлення. Прогрес вашого організму не можливий без відновлення організму, тож приділяйте цьому аспекту не менш важливу увагу, але в данному аспекті я не буду загострювати на це особливу увагу, просто хочу ще раз наголосити, що це дуже важливо.

***кому цікаво, ось ці 2 маршрути, але зараз під час військового стану, другий маршрут частково не катабельний.
track1
track2

 

Досвід.

Немабуть найважливіший фактор в контексті майбутніх подорожей.
Набути його можна лише через кількість та регулярність поїздок.

Коли я їхав ту саму свою першу “серйозну дистанцію” я добре знав правила дорожнього руху та не нехтував цими правилами. Я знав як розібрати колесо, як заклеїти камеру в разі проколу та як влаштована система трансмісії, а значить в разі якоїсь ситуації я зміг би собі зарадити. Так, в місті це не є проблема, швидше за все недалеко від вас буде веломайстерня, ну або ж можна буде на крайній випадок викликати таксі, але що робити, якщо несподіванка станеться з вами десь далеко від найближчого населеного пункту?

Звісно можна багато чого піддивитись у блогерів з YouTube, або прочитати у подібних статтях. Але врахуйте той фактор, що деякі речі блогери скажуть тобі лише через те, що їм треба це прорекламувати, а справжнього досвіду у них немає, а про деякі речі просто не можливо дізнатись з інтернету. Тільки життя як воно є тебе навчить.
До прикладу: якщо влітку ви їдите через глухий ліс і звертаєте з загальної стежки та стежку де давно ніхто не їздить, будьте готові зібрати своїм обличчям всю паутину яку наплели місцеві павуки за останній час. Тому в таких випадках вперед “насолодитися краєвидами” можна пустити свого товариша).

 

 

Ось вам мій чеклист для тривалих поїздок:

  • Розраховуйте свої сили та можливості. Знаю всім хочется відразу проїхати 500 км, але майте терпіння та робіть все поступово.
  • Завжди мати з собою запас води.
  • Мати набір для ремонту камер, базовий мультітул та вміти всім цим користуватись
  • Подбайте про наявність зв'язку та коштів на екстрений випадок
  • Плануйте свої поїздки - перегляньте, хоча поверхнево карту місцевості та напрямок доріг перед поїздкою.
  • Перевірте погоду перед виїздом та звіртесь чи вистачить вам часу на маршрут.
  • Якщо плануєте поїздку в незнайомі місце краще запросіть з собою друга, в будь-якій ситуації краще не бути одному, до того ж разом веселіше.
  • Подбайте про безпеку - катайтесь тільки в шоломі, одягайтесь відповідно до погодних умов та сезону.
  • Комфорт це не примха. Підберіть під себе сидіння та гріпси на кермо. Виставте все в правильному положенні по відстані та нахилу. Будьте впевнені, що сидіння на довгих дистанціях не буде вам натирати та викликати дискомфорт.


 

 

Мій улюблений маршрут
Сьогодні мені вже відверто не цікаво виходити з дому, щоб проїхати 10-15км, хоч іноді в обідню перерву я виїзжа просто розвіятись від роботи.
Натомість в мене є один мальовничий маршрут який я регулярно проїзжаю і неймовірно кайфую від цього. Це дорога від моєї квартири до дачі.

 

Вона пролягає безлюдноми дорогами між селами, полями та лісом.
Протяжність цього маршруту 64 км і він займає в мене трішки більше 3х годин. По дорозі маю 2 зупинки просто з фантастичним квасом у селі Дударків та смачнюща випічка у селі Перемога.

 
маршрут у Strava

 

 

Цікаво?

Приєднуйся до нашого ком'юнітв у Strava
Підписуйся на нашу строніку у Instagram,  де я регулярно викидую історії з своїми пригодами, або ж просто підписуйся на мій профіль у Strava.

 

 


 


Dima Sanzhara