Слава Україні!
В останній день літа 2023 року компанія Shimano представила свій оновлений мехінічний групсет гравійних компонентів GRX RX820 на 12 швидкостей.
GRX RX610 другого рівня також переходить на 12-швидкісну та зберігає опції 2x і 1x
Зміст статті:
• GRX GR820 1х12 та 2х12
• Про GRX RX620 на 12 швидкостей
• Детальний огляд нових гальм (дуали, каліпери, ротори)
• Нові колеса GRX
• Наявність та ціни в Україні
• Висновки
Що таке нова серія Shimano GRX RX820 та RX610
Дуже коротко:
- Тільки механічне перемикання передач і гідравлічні дискові гальма
- Доступні варіанти 1x і 2x
- Три назви – Unbeatable, Undroppable і Unstoppable – позначають три нові варіанти групи GRX
- 1x груповий набір касета починається з зубця 10 т
- Варіанти 1x касет включають 10-45t і 10-51t
- Для 2х касети мають діапазон 11-36T
- Рамки перемикачів RX22-GS і SGS взаємозамінні
- RX610 другого рівня також має 12-швидкісну трансмісію з опціями 1x і 2x
Детальніше про GRX RX820
Серія RX820 буде мати 3 рівні, але на цей раз Shimano дала їм назви, а це цифрове значення, як це робила раніше зазвичай, а саме
Unstoppable, Undroppable та Unbeatable (і з цим, на мій погляд, можуть виникнути деякі складнощі, адже деяким людям складно прочитати та вимовити правильно навіть назву бренду, але це більш прикол ніж реальна проблема)
Новий групсет GRX наразі доступний лише в механічній версії, про Di2 на момент запуску нічого не відомо, хоча ми очікуємо, що це зміниться в майбутньому.
А також вперше у цьому поколінні GRX є можливість змінити рамку перемикача з середньої та довгу без заміни перемикача (в попередніх поколіннях конструкція перемикачів з різними лапками була дещо різна і зробити це було не можливо).
GRX RX820 UNSTOPPABLE
1х12 з касетою 10-51 для одноденних, або багатоденних пригод з великою кількістю підйомів.
Шатуни з 1 зіркою 40T, або 42T
Задній перемикач RD-RX822-SGS з довгою лапкою, а також інтегрованим стабілізатором ланцюга SHADOW RD+
А також всі трансмісії GRX на 12 швидкостей переходять на MTB барабан MICROSPLINE, а значить касети на 12 будуть мати найменшу зірку не 11Т, а 10Т (RX620 залишається на барабані HG)
Трансмісія 1x12 UNSTOPPABLE
Шатуни FC-RX820-1
• Довжина: 170 мм, 172.5 мм, 175 мм
• Варіанти зірок: 40T, 42T
• Конструкція SHIMANO HOLLOWTECH II
• Вага: 655 грамів (172.5 мм з зіркою 40T)
Задній перемикач RD-RX822-SGS
• Муфта SHIMANO SHADOW RD+
• Максимальний діапазон касети: 51T
• Замінна лапка перемикача GS/SGS
• Вага: 288 грамів
Касета CS-M8100-12
• Барабан: MICRO SPLINE
• Діапазон 10-51T
• Вага: 470 грамів
RX820 1x12 UNBEATABLE
1х12 з касетою 10-45 для швидкості, нових рекордів та перегонів.
Шатуни з 1 зіркою 40Т, або 42Т (тіж самі що і в Unstoppable)
Задній перемикач RD-RX822-GS з лапкою середньої довжини, а також інтегрованим стабілізатором ланцюга SHADOW RD+
І теж MTB барабан MICROSPLINE
Трансмісія 1x12 UNBEATABLE
Шатуни FC-RX820-1
• Довжина шатунів: 170 мм, 172.5 мм, 175 мм
• Варіанти зірок: 40T, 42T
• Конструкція SHIMANO HOLLOWTECH II
• Вага: 655 грамів (172.5 мм з зіркою 40T)
Задній перемикач RD-RX822-GS (фактично той самий що і в Unstoppable просто з іншою лапою)
• Муфта SHIMANO SHADOW RD+
• Максимальний діапазон касети: 45T
• Замінна лапка перемикача GS/SGS
• Вага: 290 грамів
Касета CS-M8100-12
• Барабан: MICRO SPLINE
• Діапазон 10-45T
• Вага: 461 грам
RX820 2x12 UNDROPPABLE
2х12 для тих хто шукає баланс у швидкості та подоланням перешкод.
Цей рівень трансмісії пропонує дабл систему шатунів з зірками 48-31T та комбінацію касети 11-34Т або 11-36Т
Забезпечує чітке перемикання спереду і ззаду та включає в себе муфту SHADOW RD+
а також сумісність з барабанами HG та HG+ (той що на 10-11 швидкостей)
Трансмісія 2x12 UNDROPPABLE
Шатуни FC-RX820-2
• Довжина шатуна: 170 мм, 172.5 мм, 175 мм
• Комбінація зірок шатуна: 48-31T
• Конструкція SHIMANO HOLLOWTECH II
• Вага: 721 грам (172.5 з зірками 48/31T)
Задній перемикач RD-RX820
• 12 швидкостей
• Муфта SHIMANO SHADOW RD+
• Максимальний діапазон касети: 36T
• Вага: 270 грамів
Передній перемикач FD-RX820
• Трансмісія 2x12
• Конструкція зі штовхаючим лінком забезпечує більше варіантів прокладення троса
• Ширший кліренс для покришки
• Чейнлайн +2.5 мм в порівнянні зі звичайним шосейним переднім перемикачем
• Точне та легке налаштування з інтегрованим налаштуванням натяжіння троса
• Вага: 95 грамів
Касети CS-R8101-12 та CS-HG710-12
• CS- R8101-12: діапазон 11-34T
• Вага: 345 грамів
• Барабан: HG та HG+
• CS-HG710-12: діапазон 11-36T
• Вага: 391 грамів
• Барабан: HG та HG+
Про GRX RX620
Shimano також оновлює свою 600 серію, а саме шатунів та дуалів 1х12 та 2х12, які отримали технологію від старшої 800 серії попереднього покоління GRX.
Дуали серії 620 отримали покращення руків'я
Шатуни RX610 2x12 мають зірки 46/30Т та доступні
Шатуни RX610 1x12 доступні з зіркою 38Т, або 40Т, що працюють разом з касетами 10-45Т та 10-51Т.
Всі шатуни мають декілька варіантів довжини: 165 мм, 170 мм, 172.5 мм, а 175 мм.
Шатуни FC-RX610-1
• Трансмісія 1x12
• Довжина шатунів: 165 мм, 170 мм, 172.5 мм, 175 мм
• Зірки шатунів: 38T та 40T
• Вага: 815 грамів (разом з зіркою 40T)
Шатуни FC-RX610-2
• Трансмісія 2x12
• Довжина шатунів: 165 мм, 170 мм, 172.5 мм, 175 мм
• Зірки шатунів: 46-30T
ST-RX610-R/L – гідравлічний дуал (лівий/правий)
• Форма та ергономіка спеціально розроблені для гравійних велосипедів
• Протиковзне покриття для надійного хвату
• Легке та точне механічне перемикання
• Вага: 611 грамів (2x12 пара)
• Вага: 542 грами (1x12 пара)
BL-RX610-L – гідравлічний дуал (правий) + гальмівна ручка (ліва)
• Ліва сторона відповідає тільки за гальмування
• Форма та ергономіка спеціально розроблені для гравійних велосипедів
• Протиковзне покриття для надійного хвату
Нові дуали ST-RX820-R/L та гальма
Ергономіка перемикачів була оновлена.
Shimano також намагався покращити кут контакту корпусу передач там, де він зустрічається з поперечиною великого і вказіного пальців. Бренд каже, що ця зміна збільшує площу поверхні, на яку застосовується тиск руки і це зменшує ймовірність виникнення болю в руці при тривалому катанні.
Дійсно з цікавого
*хто не знав, Shimano знаменита своїми розробками не тільки в вело індустрії а і в створені риболовних принад -вони там дійсно топ у світі.
Shimano запозичила технологію, розроблену для своїх вудок, і застосувала її до гальмівних важелів.
Так вони удосконалили гальмівні важелі - матеріал, який виглядає трохи більш грубим, ніж зазвичай. Це зроблено для покращення зчеплення з вудилищем мокрими руками.
Shimano сподівається, що новий матеріал важелів підвищить впевненість у несприятливу погоду.
Функціонал дуалів
Лівий дуал в версії UNDROPPABLE 2x12 GRX виконує звичну функцію плавного перемикання спереду, нові версії 1х12 несуть інший функціонал, представлений в першій версії GRX, де лівий дуал може відповідати лише за гальмування, а може й запропонувати функцію активації дропера.
ST-RX820-R/L – гідравлічний дуал (лівий/правий)
• Форма та ергономіка спеціально розроблені для гравійних велосипедів
• Форма оптимізована під використання з кермом з флеєром
• Протиковзне покриття для надійного хвату
• Легке та точне механічне перемикання
• Вага: 572.5 грамів (2x12 ST пара)
• Вага: 511.2 грамів (1x12 ST пара)
ST-RX820-LA – гідравлічний дуал (лівий/правий) з актуатором дропера
• Лівий дуал виконує функцію гальмування та активатора дропера (підсидільного штиря)
• Форма та ергономіка спеціально розроблені для гравійних велосипедів
• Форма оптимізована під використання з кермом з флеєром
• Протиковзне покриття для надійного хвату
• Вага: 263 грами
BL-RX820-L – гідравлічний дуал (правий) + гальмівна ручка (ліва)
• Ліва сторона відповідає тільки за гальмування
• Форма та ергономіка спеціально розроблені для гравійних велосипедів
• Форма оптимізована під використання з кермом з флеєром
• Протиковзне покриття для надійного хвату
• Вага: 222 грамів
Нові каліпери GRX RX820 та ротори
Нові гальмівні супорти Shimano GRX RX820 були приведені у відповідність до решти останніх гідравлічних супортів Shimano в таких серіях як DURA-ACE, ULTEGRA та 105.
Для полегшення доступу отвір для випуску повітря переміщено на зовнішню сторону корпусу супорта, і тепер він відкривається шестигранним ключем, а не гайковим.
також є технологія Servo Wave і додаткові 10 відсотків кліренсу колодок.
Звісно не слід забувати і той факт, що при бажанні ви можете закомпонувати дуали GRX будь-якими гыдравлычними калыперами шосе, як то TIAGRA, 105, ULTEGRA чи навіть DURA-ACE, а при бажанні навіть і МТБ каліперами.
Ще одне - це новий ротор RT-CL800, і вони є явним покращенням роторів XTR RT-MT900.
Доречі, CL ротори Shimano випустила ще раніше, коли була випущена одна з оновлених шосейних серій, але тепер з випуском GRX офіційно про це заявила.
На практиці гальма забезпечили ще кращу потужність і модуляцію, яких я очікував від роторів Shimano.
І там ще колеса GRX нові зробили RX880
Звісно основні зміни в колесах це, як ви здогадались (або ні) - у конструкції втулки, яка дає змогу встановити на втулку барабан HG+ або MicroSpline.
Так так, все вірно - втулки з технологією DIRECT ENGAGEMENT, запозиченою в колесах DURA ACE, яка легко дозволяє змінити барабани MICROSPLINE та HyperGlide на 12 швидкостей.
Якщо ви знайомі з попередньою карбоновою колісною парою GRX із шириною внутрішнього обода 25 мм і глибиною 32 мм, ви помітите лише те, що великі логотипи GRX були видалені.
Колеса RX880 безкамерні, з гачковими спицями і рекомендованою шириною покришки 32-50 мм.
Shimano стверджує, що колісна пара з втулкою MicroSpline важить 1394 г, тоді як версія HG+ трохи важча із заявленими 1397 г.
Ціни та наявність GRX на 12 швидкостей в Україні
Компоненти GRX на 12 швидкостей XR820 та RX620 все надійшли в продаж в нашому магазині тож вже зараз ви можете обновити свій велосипед до сучасного рівня трансмісій.
Звісно актуальні ціни та наявність ви можете переглянути на нашому сайті за цим посилання, або ж натиснувши кнопку "каталог товарів"
Ціни звісно мають привязку до курсу доллара та можуть змінюватись відровідно до кусу долара.
В середньому ціна групсету 1х12 RX820 дорівнює приблизно 1500$, а 2х12 обійдеться вам приблизно в 1550-1580$.
за ці кошти ви отримаєте:
шатуни
комплект дуалів 1х12, або 2х12
каліпери та гідролінії в зборі з колодками
гальмівні ротори
касету
ланцюг
задній перемикач
Висновки
Поки робити висновки дуже рано, так як завжди я пишу цей огляд на протязі доби як щось взагалі стало відомо про це все, але поки мені все подобається, хоч я вбачаю в цьому багато маркетингу і великі ціни, але це сучасний світ - велоіндустрія нещадна до своїх користувачів і так чи інакше - це мало статись.
Долучайтесь до обговорення в коментарях, а також в моєму instagram, дякую що дочитали і дарую Вам знижку на -5% на всі товари SHIMANO за пропокодом promoblog5
Перекладу на російську цього тексту не буде бо росіяни цього не заслуговують, а якщо ви живите в Україні то вчіть солов'їну!
Слава Україні!
P.S. за день до цього обговорювати з друзями куди йде велоіндустрія і що чекати. Виразив свою думку, що звісно будуть трансмісії на 13 и 14, але спочатку зроблять GRX на 12 - і ось воно.
Дивна штука все ж життя.)