У 2021 році японській компанії, титану в світі велосипедних компонентів, виповнилося 100 років, і не дивно, що мільйони фанатів по всьому світу чекали на честь цієї дати чогось особливого від компанії. На жаль, пандемія COVID-19 і різке підвищення попиту на велосипеди внесли свої корективи, і, по суті, японці так і не змогли нас здивувати.
І все ж, Shimano в черговий раз довели всім, що саме вони є компанією № 1 в світі вело технологій і таки зуміли здивувати, нехай і не глобальним але оновленням свого "каталога технологій" і це - Linkglide.


Технологія Linkglide від Shimano

 


Слід відразу сказати що цю та подібні технології Шимано готувала вже давно і втілення її в життя було лише питанням часу. Так, наприклад, якщо покопатися в архівах патентів, то ми бачимо, що компанія вже давно запатентувала і працювала над технологією особливого лінка ланцюга та протектора касети.

шо це і навіщо?

Linkglide - це нове опціональне рішення для МТБ трансмісій 1x10 і 1x11 Deore XT і Deore і включає в себе нові касети, задні перемикачі, шифтери та ланцюги.
Як заявляє виробник, нові касети Linkglide в кілька разів довговічніше від касет з технологією Hyperglide. Основна мета таких трансмісій - витримувати високі навантаження педалювання і перекоси ланцюга.
Спочатку трансмісії з технологією Linkglide з'являться як ЕОМ на нових електровелосипедах, і ми впевнені, що з часом це широко пошириться і на звичайні, класичні байки, адже трансмісії з системою сингл стають все більш популярним.

А шо з Hyperglide, вже всьо?

Ні, з технологією HyperGlide не все!
Трансмісії з HyperGlide як і раніше будуть випускатися і компанія Shimano не планує припиняти випуск.
Якщо Ви шукаєте швидке і точне перемикання, Вам, як і раніше, слід звернути увагу на трансмісії HyperGlide+. А якщо Ви шукаєте надійність і довговічність, тоді Вам будемо цікава технологія Linkglide.
Виходить так:
• HyperGlide+ - низька вага, точність і швидкість перемикання.
• Linkglide - надійність і довговічність.
Ну і мабуть варто в двох словах пояснити як можна легко відрізнити компоненти.
Компанія Shimano піклується про своїх клієнтів і для кожної технології має свій логотип. А значить, досить просто уважно оглянути компоненти і визначити технологію по лого.


шо по компонентам?

Як ми вже писали вище - поки технологія Linkglide представляє собою синглові МТБ трансмісії на 10 і 11 швидкостей серії Deore і Deore XT відповідно і включає в себе:
 

Касети



Що стосується характеристик, то тут головна особливість касет в новій конструкції зубів. Тепер вони мають ширшу основу, а сам зуб трохи вищий за висотою. Саме це робить їх більш довговічними. Також змінилася бічна насічка зірок, завдяки яким ланцюг набагато простіше переходить із зірки на зірку. Тепер шанс отримати ривок педалей при перемиканні передач значно знизився, але чи так це насправді ми зможемо дізнатися лише по справжньому протестувавши таку трансмісію в бойових умовах.
Варіанта касет два:
На 11 швидкостей - Deore XT (CS-LG600-11) 11-50Т вагою 780 г.
На 10-швидкостей - Deore 11-43 Т (СП-ДП 600-10) вагою 634 г
Зірочки 11, 13 і 15Т знімні, а значить при зносі їх можна замінити і далі катати, але така оптимізація вже не новина і вже давно застосовується і на інших касетах.
І мабуть найкрутіша новина, це посадка касети.
Шимано вирішили не злити своїх шанувальників і залишити сумісність зі старим добрим стандартом барабана HG, що означає, що Ви легко зможете прокачати свій байк без зміни втулки, або колеса. Якщо у Вас, звичайно, не різьбова тріскачка або барабан під касету на 7, 8 швидкостей.


Задні перемикачі

 


Два перемикача Deore XT під 11 швидкостей (RD-M8130-SGS) і Deore для 10-швидкостей (RD-M5130-SGS) мають всі технології, що і перемикачі під Hyperglide+ та дещо оптимізовану підводку троса під даний тип трансмісії.


Ланцюг
 

Новий ланцюг на 11, або 10-швидкостей (CN-LG500), як і касети має збільшений термін служби і відмінно підійде для електровелосипедів.
Однак існуючі ланцюги Shimano під Hyperglide також сумісні з Linkglide, а значить ви зможете встановити на свій розсуд будь-який ланцюг наприклад: CN-HG601-11, CN-HG701-11, CN-HG901-11, або CN-E8000-11 для електровелосипедів.


Шифтери
 

 

Також 2 варіанти Шифтер під 10 і 11 швидкостей відповідно.
Для 11-швидкостей монети Linkglide доступні у варіантах кріплень стандарту I-Spec EV (SL-M8130-IR) і з хомутом (SL-M8130-R)
10-швидкісна манетка Deore (SL-M5130-R) доступна тільки з кріпленням під хомут, однак має візуальний індикатор швидкостей ..
Як і традиційні шіфтери компоненти отримали технології 2-Way Release і Rapidfire Plus, а монети на 11 швидкостей XT додатково мають Instant Release для більш швидкого перемикання.


Шо по сумісності з іншими компонентами?


Якщо Ви, дочитуючи до цього моменту вже почали будувати у себе в голові плани по типу: "поставлю собі касету і ланцюг на старий перемикач і шифтер" то на жаль - не все так просто.
Компонент HyperGlide и LinkGlide не сумісні.
Шифтери і задні перемикачі відрізняються по кроку тросика на один клік, касети Linkglide мають відмінність у відстані зірок від класичних касети.
Єдиний компонент який ви можете використовувати зі свого байка - це ланцюга. Хоч в серії є свій ланцюг, ланцюги з технологією HyperGlide також працюватимуть і на Linkglide.


Ціни, перші поставки і наші прогнози


Перші поставки в Україну очікуються не раніше ніж наступного року (у 2022), ми як реселлер вже зробили своє передзамовлення на новинку, але прогнозувати точні дати новинки в нашому каталозі вже не маємо можливості, те ж саме ми можемо сказати поки і про ціни.
Ми регулярно будемо оновлювати цю статтю в міру отримання якоїсь нової інформації і як тільки отримаємо перші ціни і перелік товарів в каталог відразу доповнимо цю статтю цінами і посиланнями.


Моя думка, щодо Linkglide:

Поки технологія нова - робити перші висновки щодо технічних характеристик ми не будемо - все потрібно тестувати на практиці.
Сказати чи ефективно це і чи дійсно касети та ланцюги живуть набагато довше можна лише після 4-5 тисяч км на цих касетах.
Шимано позиціонує Linkglide як ОЕМ обладнання для електро МТБ з ассистом, не виключено що ця пілотна версія згодом отримає продовження в новому виконанні наприклад під трансмісії дабл, або в інших групах, наприклад в SLX
В цілому, якщо технологія приживеться і піде в маси цілком реально очікувати Linkglide як альтернативну варіацію в кожній МТБ групі. Наприклад, в майбутньому вибираючи компоненти серії Deore XT, або SLX ми зможемо вибрати тип - HyperGlide, або LinkGlide. Чи так це - дізнаємося в майбутньому.
Вдала це розробка, чи ні - вирішувати кожному. Маркетинг? Так! Без нього ніяк, але можливість вибору це завжди добре. Тому особисто моя думка, як  веломеханіка та людини з досвідом це безумовно позитивний крок, але робити висновки в перші 48 години після офіційного релізу, а саме стільки часу прошло на момент написання цієї статті - трохи зарано.

 

Ну і вже традиційно, я дякую кожному хто дочитав цю статтю до кінця, сподіваюся вона була цікавою і корисною для Вас. Залишайте свої коментарі та питання, я з радістю буду відповідати на них та залишаю в промокод promoblog5, використовуючи який при оформленні замовлення ви отримаєте -5% на весь асортимент товару.
*** Промокод не поширюється на акційний товар.