Зміст статті:

• Що таке CUES і що він замінить
• Сумісність компонентів між собою
• Ціни та наявність
• Технічні характеристики компонентів
• Висновки

 

Не хочеш читати?
ось коротке відео


 

Що таке Shimano CUES та які основні особливості
 

SHIMANO CUES - нова лінійка велосипедного обладнання від Японської компанії з безліччю цікавих особливостей та новими технологіями.

Велосипедна індустрія не стоїть на місці і з кожним роком запити на обладнання від користувачів видозмінюються. Створити з старих серій таких як ALTUS, ACERA чи TIAGRA, щось нове, та  якісне, стає все складніше, і саме тому Шимано повністю змінила підхід до оновлень та замінила всі початкові групи як в МТБ так і в шоссе сегменті на одну, розділивши їх на 4 рівні з варіативністю від 9 до 11 швидкостей та назвавши CUES, тобто - Create Unique Experiences.
 

Пропоную Вам одразу перейти до каталог товарів Shimano CUES та переглянути наочно, що вже є в продажу та що ми очікуємо.

А також дарую промокод promoblog5 за яким ви можете отримати -5% на всю продукцію в нашому магазині.

 

 

Звісно відразу хочу оговорити і той факт, що в момент написання статті з моменту офіційного релізу пройшло більше доби, а значить інформації не так багато, тому я буду писати лише про те що відомо, і впевнений, що якщо ви читаєте мене у майбутньому то все прямо так і є.

 

 

 

 

 

Можна виділити декілька основних тезисів:

Заміна існуючих груп Acera, Altus, Alivio, Claris та Tiagra на 4 рівні перемикання.

CUES має на меті замінити всі МТБ групи від Acera до DEORE та шосе групи від CLARIS до 105.

Нові трансмісії CUES - матимуть 4 рівні (від 2х9 початкового рівня до 1 та 2х11 високого рівня), а саме:

  • Shimano Cues U3000: 9-швидкостей

  • Shimano Cues U4000: 9-швидкостей

  • Shimano Cues U6000: 10- або 11-швидкостей

  • Shimano Cues U8000: 11-швидкостей

Також раніше було презентовано і новий перемикач з системою електронного перемикання Di2, який буде відноситись до серії U8000.

 

На перший погляд може здатись черговим маркетинговим ходом, проте якщо подумати, це має значно полегшити вибір та можливості компонування велосипеду, адже в сучасних реаліях, нашим клієнтам, які поглиблено не знайомі з ієрархією Shimano доволі тяжко без сторонньої допомоги обрати для себе потрібний компонент, враховуючи реалії сучасності, коли не всі компоненти лінійок є в наявності, багато з них вже зняті в виробництва, а інформації про сумісності тих чи інших компонентів не так і багато.

Найменші серії U3000 та U4000 матимуть системи співвідношення 1х9 та 2х9 та позиціонуються як трансмісії для велосипедів початкового рівня, повсякденного використання, та активного відпочинку.

Серія U6000 матиме варіанти 2х10 та 1х10 а також 1х11 та 2х11 ці рівні позиціонуються як високоефективна трансмісія для бездоріжжя, або ж спорту.

Флагманська лінійка U8000 також включатиме в себе трансмісії 2х11 та 1х11 однак матиме серед усіх компонентів найменшу вагу, найбільшу ефективність перемикання та найдосконаліші компоненти а також власну лінійку гальм з каліперами на 2 або 4 поршні.


Сумісність компонентів Shimano CUES та можливість комбінації між собою.

А тепер напевно саме цікаве особисто для мене.

Всі ми вже звикли, що деякі компоненти, як наприклад шосе та мтб не є сумісні між собою, ланцюги на 8 не можуть працювати на касетах на 11 і так далі.

Тепер це все має стати минулим, адже всі компоненти Shimano CUES мають використовувати один стандарт ланцюга - на 11 швидкостей. Його ширина оптимізована в співвідношенні до відстані зірок касети, а так як ця відстань однакова і на касетах на 9 і на кассетах на 11, то й ланцюг нам знадобиться один.

Також шифтери - тепер вони також мають однакову подачу тросу, а це значить шо до прикладу ви зможете встановити шифтер на 9 в кассету на 11, або ж навпаки і все будет коректно працювати (маю на увазі по клікам перемикача).

Очікується до дуали групи GUES також будуть мати однакову подачу троса, як і шифтери і це остаточно уніфікує та об'єднує дві течії велоіндустрії в одну.

 

 

Ще однією приємною новиною є сумісність касет з старим добрим барабаном HG. Це безумовно хорошо новина, оскільки для переходу на нове покоління трансмісій не потрібно буде змінювати задню втулку, що дуже часто є затратним та проблемним процесом.

Фактично, якщо все буде дійсно так як анонсувати Shimano ви взагалі не маєте паритись на рахунок сумісності, а на власний розсуд, оперуючи звісно базовими правилами, щодо співвідношення зірок, лінії ланцюга та ємності перемикачів - зібрати будь яку трансмісію з усіх компонентів, яку тільки забажаєте.


 

Технологія LinkGlide в трансмісіях Shimano CUES.

LinkGlide - з'явилась як технологія не так давно для велосипедів з електроприводами і позиціонувала себе як більш зносостійкими касети та ланцюги, адже при перемиканні на велосипеді з електроприводом ми не завжди маємо можливість зняти надлишкову потужність з приводу. Тому особливий профіль зубцій касети (більш широкий та більш високий) в порівнянні з HyperGlide зробив ці касети більш витривалими. Перші прототипи були доволі важкі, проте вже через одне покоління Shimano змогло побороти проблему "зайвої ваги" свого обладнання і теперь ці компоненти можуть вправно конкурувати і з більш топовим обладнанням.

Детальніше про нову на той час технологію LinkGlide  ми розповідали в цій статті.

 

Тож враховуючи, що нові трансмісії теперь будуть використовувати LinkGlide замість HG-X це ще один плюс в сторону Cues, як більш виносливіші та надійніші трансмісію, а значить і заміна компонентів має стати рідшим явищем.

 

 

Ціни на Shimano Cues в Україні та коли можна буде купити?

***Доповнено в Жовтні 2023 року.
На почтаку осені перші компоненти вже з'явились на полицях наших магазинів, і теперь Шимано Квес вже офіційно можна купити в нашому магазині.
Звісіно всі ціни та наявності товару можна переглянути тут.

Проте якщо казати в загальному по цінам, то вони дійсно є доволі демократичні і зібрати нову трансмісію можна дійсно не дорого.

Ось до прикладу, з наявного варіанту
трансмісія 1х9 може обійтись вам приблизно в 220$
яка буде компонуватись з:

  • Шатуни CUES FC-U4000-1 (під квадрат) але зверніть увагу, що вал має бути 123 мм
  • Шифтер SL-U4000-9R з оптичним дісплеєм
  • Ланцюг LG-500
  • Задній перемикач RD-U4000-GS з можливісттю встановити касети 11-41, або ж 11-46
  • та касета CUES CS-LG400-9 11-41

 


Також за бажанням шатуни можуть бути встановлені з інтегрованою віссю, це додасть вашій конструкції жорсткості, та знизить вагу, аде таке задоволення буде коштувати вам приблизно ще +25$ та додатково заміну каретки за потребою, а це ще приблизно від 15 до 30$ в залежності від її моделі.

Але в цілому можна смісливо сказати, що це не є космічною сумою, враховуючи, що касети та лануцюги LinkGlide мають підвищений термін придатності.

Також не забувайте, що ми можемо допомогти Вам з підбором, розрахунком та технічною консультацією в разі необхідності, для цього Вам просто необхідно зв'язатись з нами і ми допоможем вам у виришенні подібних питань.
 

 

Актуальні ціни та наявність на нашому сайті
 


 

Технічні характеристики SHIMANO CUES

А теперь давайте більше детально розглянемо основні компоненти цієї лінійки. Для більшої зручності я згрупую компоненти за типом, да буду коротко описувати низку середню та високу группу (U4000, U6000 та U8000) вказуючи на їх особливості та відмінності.

Повний технічний супровід по новій групі можна переглянути на офіційному сайті компанії за цим посиланням.

 

 


 

Шатуни SHIMANO CUES

В найнижчих серіях шатуни мають кріплення під квадрат і сумісні зі стандартами каретком BSA, тобто звичайні різьбові каретки шириною 68 та 70 мм, а ось вже серія U6000 nf U8000 має шатуни з інтегрованою віссю Hollowtech II

Справжнє різноманіття спостерігається в співвідношенні зірок, Q-фактору, тобто загальної ширини шатунів та  довжини шатунів.
Для серій U4000 існують варіанти з 2 зірками 36-22T, 40-26T 46-30T з різними значеннями ChainLine та довжини шатуна
а в варіантах з однією зіркою іншують шатуни з 30T, 32T, 40T, 42T
Зірки в цих серіях є незмінними і хоч завдяки LinkGlide це не змусить Вас часто міняти зірки, проте є суттемим фактором, адже при заміні потрібно знову купувати цілу систему. 

 

 

 

Для лінійок U6000 та U8000 існує також безліч варіантів співвідношень зіркок, ширини та довжині шатунів.
Наприклад для лінійки U8000 пропонується 2 види шатунів в комбінації в 46-32T та сінгловим варіантом в 40T, або ж 42T.
Звісно зірки на цих шатунах вже можливо міняти окремо і враховуючи сумісність компонентів це дає Вам можливість за допомогою один шатунів та заміни зірок буквально експериментувати з різними варіантами трансмісій.

Обрати шатуни в магазині


 

Передні перемикачі SHIMANO CUES

Якщо ми вже заговорили про шатуни то відразу покажу Вам і передні перемикачі.
Тут все просто, абсолютно новий перемикач, на базі дабл перемикачів SLX та XT, а більш малі серії на базі DEORE.
У всіх серіях мають різні варіації направленні тяги та стандартів кріплень, нариклад:
U4000
Тяги Top/Side Swing
Кріплення під E-type, Direct type, а також варіанти з нижнім та верхнім хомутом
Ємність роботи від 14 до 16Т та робота з великими зірками в діапазоні 36-46Т

 

Для високих серій U6000, та U8000 Shimano також пропонує декілька варіантів
Зокрема модель FD-U8010-L зі знімним хомутом та ємність в 16Т



 

Обрати передні перемикачі в магазині
 

Касети та ланцюги SHIMANO CUES

Всі касети сумісні з стандартом барабано HG - це як я вже писав вище зручно для переходу на нове покоління, однак лише барабани під 10 та 11 зірок, тож декому все ж таки доведеться замінити свою втулку.
Касети на 9, 10 та 11 мають однакову відстань між зірочками, а це значить що ланцюг для них буде один.
Використовувати можна як ланцюг серії, наприклад: CN-LG500, або ж будь який існуючий ланцюг Шимано на 11 швидкостей, наприклад CN-HG701, або ж посилений варіант для електровелосипедів CN-E8000-11

Для 9 ти швидкісних трансмісій пропонують 2 варіанти
CS-LG300-9 та CS-LG400-9 з варіантами 11-36T 11-41T 11-46T з зовсім незначною різницею в вазі виробу та трішки відмінному дизайні.
Касети на 10 та 11 швидкостей матимуть дещо більший вибір, зокрема ми очікуємо що згодом, Шимано презентує є варіанти касет для шосе велосипедів з більш збитим діапазоном зірок.
Касети на 10:
CS-LG300-10 - 11-39T 11-48T
CS-LG400-10 - 11-39T 11-43T 11-48T
І відповідно касети на 11 матимуть наступні варіанти:
CS-LG400-11 - з варіантами 11-45T, або 11-50T
CS-LG700-11 з варіантами 11-45T 11-50T
Вага CS-LG700-11 при 11-50 становить 609 грамів 

Також приємним бонусом буде наявність в продажу змінних маленьких зірочок на касети, як і для касет HG-X, це дозволить збільшити ресурс касети і ще надовще, не враховуючи і так збільшений ресурс за допомогою LinkGlide.

Обрати камети в магазині


 

Задні перемикачі SHIMANO CUES

Можливо в майбутньому Cues поповниться ще варіантами перемикачів виключно для шоссе, проте на сьогоднішній день враховуючи загальну суміснвсть маємо наступні варіанти
Для кассет на 9
RD-U4000 під 1х9 та кассет до 46 Т
RD-U4020 під 2х9 та кассет до 36Т
RD-U3020 під 2х9 для кассет діапазоном до 11-36Т
Перемикачі на 9 швидкостей не мають муфти блокування Shadow RD+



 

Для 10 та 11 ш швидкісних трансмісій
RD-U6020-10 під 2х10, ємність 44Т та сумісність з касетами 11-39Т
RD-U6000 під 1х10 та 1х11, з ємністю 39Т та касети 11 швидкостей 11-50Т та 10 швидкостей 11-48Т
RD-U6020-11 під 2х11, ємність 48Т, касети 11-45Т
RD-U8000 під 1х11, ємність 39Т, касети 11-50Т
RD-U8020 під 2х11, ємність 48Т, для кассет 11-45Т

Також перевагою можна вважати змінні маленькі зірки касети, як це реалізовано на прикладах касет HG-X, це має зробити ресурс касети ще більш довгим, не дивлячись на LInkGlide.

Обрати задні перемикачі в магазині
 

Шифтери перемикання SHIMANO CUES

Шифтерів в серії CUES дуже багато і немає сенсу перераховувати абсолютно всі. Але тут є одна особливість якої не було в інших серіях Шимано раніше.
До прикладу шифтери на 9 швидкостей всі мають кріплення під хомут
Та є на 2 швидкості, на 9 швидкостей, а також на 9 для систем 2х9 окремо.
Тобто монети під 1х9 та під 2х9 тепер будуть окремо.


 

Така сама історія і для монет на 10 та на 11, але там є варіація з кріпленнями під хомут або ж I-SPEC II
Чесно кажучи я ще сам достеменно не знаю в чому там різниця, тому поки в цій статті є просто це констатую як факт, а вже згодом, коли інформації буде більше спробую доповнити цю статтю, якщо ж не доповнив, значить просто забув це зробити.

Обрати щифтери в магазині


 

Гальма Shimano Cues та перемикання Di2

А ще в серії будуть гальма, точніше в початкових моделях це рекомендація використовувати ручки та каліпери інших серій, як то BR-MT200, чи MT400, а ось вже в серії CUES U8000 там дійсно Шимано презентувала окресу лыныйку гальм.

Ручка має свій особливий дизайн з розрізним хомутом, а також з кріпленням I-SPEC II, та регулювання досяжності ручки.

Каліпери серії можуть бути як 2х так і 4х поршневі, в алюмінієвому корпусі, анадуванням та лазерним гравіюванням. Загалом рівень виконання гальм дуже подібний до рівня DEORE XT.

А ще на сайті компанії є зображення новонго керма з назвою "CLEAN COCKPIT" (щось типу чисте кермо), що можливо в майбутньому означає ще один реліз рулів та виносів суміжного бренду PRO (по суті це теж Shimano, тільки виготовляє рулі, сідла, штирі і аксесуари).

Якщо ви читаєте це в майбутньому і у вас вже у всіх там внутрішня проводка в кермі, або ж і взагалі гальма через Wi-Fi - напишіть тут, що я таки був правий)

 

Також серія матиме своє відображення і в електро трансмісіях, так компоненти CUES будуть доступні і для велосипедів з електросистеми, закрема під нові мотори бренду SHIMANO EP 8.

І ще компанія презентувала задній перемикач з технологією Di2. Все це буде відноситись до преміального сегменту серії та в парі з новим. Тож маємо ще одне підтвердження, щодо електрифікації трансмісій велосипеду.


Роблю свої суб'єктивні висновки та ділюсь першими враженнями про SHIMANO CUES

Стаття вийшла доволі велика, проте це не все що можна розповісти про нову серію, не впевнений що хтось має терпіння та дочитав до цього місця, особисто в мене за дому мізки просто вибухають від спожитої інформації з різних прес релізів та відео.
Отже, підсумовуючи все вище написана для себе я зробив декілька основних висновків:

 

• Компанія Shimano останнім часов вже не відчуває себе монополістом на ринку бюджетних трансмісій. Так SRAM вже давно відійшов з цього сегменту, аднак на ринку почали з'являтись і нові гравці, такі як наприклад MICROSHIFT.
Сінгл чи дабл системи виглядають куди привабливіше старих шатунів на 3 зірки, які відверто вже всім набридли, а значить CUES - це свого роду перезавантаження бюджетних трансмісій та свого роду часткова зміна іміджу.

 

• Уніфікація компонентів робить компоненти ще більш доступнішими для покупців, ми постійно зустрічаємо клієнтів, які готові придбати ту чи іншу запчастину, але стикаються з муками вибору чи підійде ця деталь до його велосипеду. Так звісно це не формат "став що забажаєш" але сумісність МТБ та шоссе серій значно поліпшить не тільки процес вибору запчастин, а й збільшить варіанти самих комплектацій.

 

• Також в теорії це має здешевити продукцію. Так звісно компонентів не мало, використання сучасних матеріалів недешева річ, в додаток ми всі знаємо якій рівень контролю і якості в Шимано - це дійсно якість, а якість ніколи не буде дешево, однак, створювати 8-10 варіантів касет, або ж уніфікувати ваше виробництво і виготовляти 3-4 варіанти, це дійсно є різниця.
В світі дуже багато факторів, які щодня можуть впливати кардинально на цей світ, однак в теорії це має забезпечити більше стабільності в виробництві, а значить і стабілізувати ціни за один вибір.

 

• Ну і звісно перспективи переходу. Ми часто в сервісі зустрічаємо велосипеди з обладнанням якому 10-15 і навіть 20 років, все теж саме нас очікує і зі старими добрими Acera, Tourney чи Tiagra.
Враховуючи можливості, та тенденції нас чекає доволі довгий перехідний період, також не слід забувати, що і для шимано старі запчастини для ремонту та заміни це також великий шматок економіки, а значить швидко і безповоротно від нього ніхто відмовлятись не буде. Виробництва старих компонентів ще доволі довго буде працювати, а на заміну їм на вітринах магазинів поступово будуть з'являтись нові, яскраві та привабливі моделей велосипедів з сучасними трансмісіями з написами GUES.


Сподобалась стаття - залиш комантар.

також дарую Вам промокод promoblog5 за яким ви можете отримати -5% на всю продукцію в нашому магазині.

Так пропоную відвідати каталог наших товарів, де ви обов'язково знайдете щось цікаве для себе та своїх близьких.