Трансмісія велосипеда складається з десятка деталей, і, для злагодженої роботи, кожен з цих механізмів має працювати як годинник.
Варто лише одному компоненту відмовити і це позначиться на роботі всієї трансмісії.
І все ж, при неправильній роботі або поганому перемиканні передач, ми часто стикаємося зі стереотипом, що це погано працює передній або задній перемикачі швидкостей.


Ми ж в BIKE MARKET KYIV віримо, знаємо і вже не одноразово на своєму досвіді доводили, що хороше перемикання швидкостей - це результат правильної роботи не тільки заднього та переднього перемикачів, але й перемикачів на кермі, стану ланцюга, зірок, сорочок, тросів і навіть заднього гака рами.
Які компоненти включає в себе трансмісія і на що слід звернути увагу, якщо передачі почали барахлити. Адже іноді проблема знаходиться зовсім не там, де ми її шукаємо.
Більшість велосипедів можуть похвалитися системою перемикання швидкостей. Такий функціонал дозволить Вам легко подолати будь-який пагорб або розігнатися ще швидше на прямих дорогах.


У систему швидкостей входить:

 


•  Передні і задні зірки
Передні зірки. Вона може бути одна або їх може бути дві, три.
Задні зірки. Кріпитися вони можуть як на різьблення, так і на шліци. Дізнатися відмінності цих двох кріплень Вам допоможе ця стаття.
Кількість зірок може варіюватися від 6-ти до 12-ти.
Саме за кількістю зірок і визначається кількість швидкостей на велосипеді, шляхом множення кількості передніх зірок на задні.
3 на 8 = 24 швидкості
2 на 9 = 18 швидкосей
1 на 10 = 10 швидкостей
І так далі.
Надмірний знос зірок призведе до запізнілої реакції на перемикання і проскоки. Звичайно налаштувати коректне перемикання на такому велосипеді не вийде. Слід своєчасно проводити заміну даних вузлів.

 

• Ланцюг
Думаю, довго пояснювати що таке ланцюг не варто. Ланцюг передає тягове зусилля від педалей і передніх зірок велосипеда на задні і, відповідно, на колесо. Згодом будь-який ланцюг розтягується, зношується і його варто замінити. Заміна ланцюга, як правило, відбувається одночасно з зірками.

 

• Задній і передній перемикач швидкостей
Механізми, що відповідають за переміщення ланцюга по зірках. Мають безліч особливостей конструкції і сумісності. Залежно від конфігурації трансмісії, передній перемикач може бути відсутнім.
Особливості вибору переднього і заднього перемикача ми також розглядаємо в нашому блозі.

 

• Перемикачі на кермі
Незалежно від того, чи це будуть моноблоки, шіфтери або дуали для шосейного велосипеда, їх функція одна - правильно, чітко і своєчасно подавати трос по сорочці на перемикачі передач. Коректність роботи цього механізму безпосередньо відповідає за чіткість передач. Багато вело виробників недооцінюють цей механізм і, в результаті, встановлюють більш бюджетні перемикачі на кермо, ніж самі перемикачі швидкостей, і це позначається в цілому на рівні перемикання передач. Купити і вибрати дані компоненти можна в цьому розділі.

 

• Троси і сорочки перемикання
Думаєте, це не важливо? А ось і навпаки! Дуже часто буває так, що проблема з перемиканням швидкостей, яку нам в майстерні пропонують усунути дорогою заміною перемикачів зірок або ланцюга, криється в забитій брудом сорочці переламаної трубки, або в сухому тросі. Троси і сорочки - це ті артерії, по яких зусилля від натискання важеля на кермі передається на перемикач у зірок.

 

• Крюк рами
Крюк на рамі дуже часто ще називають пітухом. Він є місцем кріплення для заднього перемикача. З особливостей цієї деталі можна відзначити - вона створена щоб зламатися, це свого роду запобіжник. При зайвому навантаженні, наприклад, при попаданні перемикача в раму, гак повинен лопнути, тим самим уберегти раму і інші дорогі частини велосипеда від пошкоджень. Деформація гака також позначається на якості перемикань, так як положення перемикача по осях буде порушено і, в результаті, налаштувати коректно передачі буде неможливо.

 

Підводимо підсумки

 


Якщо під час регулювання швидкостей велосипеда у Вас не виходить отримати чітке і злагоджене перемикання у всіх діапазонах - не поспішайте грішити на перемикач швидкостей, або зовсім на сам велосипед. Можливо, проблема криється зовсім в іншому, і, найчастіше, так і є.
 

Переконайтесь, що:

 

  • Ваші зірки і ланцюг придатні для їзди, використовуйте для цього спеціальну лінійку для виміру зносу ланцюга, а також, за допомогою візуального огляду.
  • Переконайтеся, що задні і передні перемикачі швидкостей в належному стані та встановлені правильно. Ролики заднього перемикача не стерті, а сам перемикач не має люфту в штифтах.
  • Троси передач не розтягнуті, чи не перебиті і не затиснуті будь-якими аксесуарами на велосипеді. Сорочки чисті і змащені зсередини для гарного ковзання троса, мають правильну довжину - немає надлишку і браку довжини.
  • Перемикачі на кермі не пошкоджені і мають правильне клацання. Подача троса здійснюється чітко. Сам механізм не забитий брудом і пилом.
  • Крюк на рамі має правильну форму, не деформований, щільно прикріплений до рами без люфту.


Пройшовшись по цих нескладних кроках етап за етапом, Ви легко знайдете проблему і усунете її. Хочемо також нагадати, що всі деталі Ви можете придбати в нашому магазині, а наші консультанти з радістю Вам допоможуть у виборі.