При виборі велосипеда, більшість людей приділяють цій деталі величезну увагу, можна сказати, що для багатьох цей компонент є ключовим у виборі нового велосипеда, або при доопрацюванні вже існуючого і це частково вірно!


По-перше, вилка утримує переднє колесо і відповідає за управління велосипедом. Щоб зробити ваше пересування безпечним вона повинна мати достатню міцність, жорсткість і надійність.
По-друге, амортизаційна конструкція частково або повністю згладжує нерівності дороги, що робить їзду комфортною, а сам велосипед більш прохідним.
Різноманіття конструкцій дають нам можливість витратити багато часу для порівняннях товарів на сайтах виробників і на форумах.
Також, не рідко додаткові функції вилки, такі як «блокування ходу», або «переднавантаження стиснення» роблять вилку більш функціональною в умовах експлуатації.


Забігаючи наперед повідомимо, що в нашому магазині Ви також можете купити амортизаційні вилки на будь-який смак, але, перш ніж ми перейдемо до вибору, давайте ж розберемося, як правильно вибрати даний компонент велосипеда і на що слід звернути свою увагу в першу чергу.
а що варто звернути увагу при виборі велосипедної вилки


На що варто звернути увагу при виборі велосипедної вилки

 


Якщо ви вибираєте новий велосипед, то звичайно виробники вже вирішили всі питання сумісності і Вам залишається лише вибрати рівень оснащення велосипеда, відповідно до розміру вашого бюджету - тут, здавалося б, все просто.

Але з чого почати, якщо ми хочемо замінити свою нинішню вилку на нову?


• Діаметр колеса
Ключовий фактор. Встановивши вилку більшу, ніж необхідно, ми змінимо геометрію велосипеда, що неминуче призведе до зміни посадки, комфорту їзди, а в майбутньому і зовсім може нашкодити конструкції велосипеда. В вилку меншого діаметра ми просто не зможемо встановити колесо, що буде означати лише одне - щось пішло не так. Уточніть який діаметр коліс Вашого велосипеда в його паспорті або на бічному корді колеса.


• Діаметр штока
Не менш важливий фактор. Неправильно обраний діаметр не дасть нам встановити вилку. Старі велосипеди, як правило, мають діаметр штока 1.1" дюйма - характерною особливістю таких штоків є нарізне сполучення над рульовим стаканом, а також можливість регулювання керма по висоті. Найпоширенішим стандартом рульових  зараз є діаметр 1,1/8" дюйма, але нерідко зустрічаються і «Tapered
», де нижній підшипник має розмір 1,5" дюйма, а верхній 1,1/8". Такі кермові називаються «конусними» через особливості своєї конструкції. Визначити ваш розмір рульового станка можна візуально, або ж вимірювати шток старої вилки штангенциркулем.

 

• Кріплення колеса
Тепер звертаємо увагу на своє колесо, діаметр осі і тип кріплення. Тут існують невеликі виключення, наприклад, якщо вилка розрахована під вісь 20 мм, а на вашому колесі вісь 15 мм, то можна скористатися перехідниками, але ми рекомендуємо завжди дотримуватися точності, якщо це можливо. Також слід знати, що дропаути під вісь 10 мм і 9 мм мають невелике розходження в конструкції, хоча, нерідко цей фактор ігнорується навіть веломайстеренями.

 

• Тип гальма
Тут вже все стає простіше. Залежно від того який тип гальма встановлений на вашому велосипеді, ми підбираємо вилку з тим або іншим типом кріплення. Якщо у нас велосипед з ободнимі гальмами - ми вибираємо вилку з брейк босами, якщо велосипед має дискові гальма, ми вибираємо вилку під дискові гальма. Для дискових гальм може використовуватися два типи кріплень: post mount і is mount, де різниця буде лише в розташуванні монтажних отворів. Для установки дискового гальма іноді необхідна установка адаптера. Детальніше про це можна прочитати тут.

 

• Хід вилки і конструкція амортизаторів
Чим більше хід вилки, тим більш прохідним буде Ваш велосипед. Для регулярної їзди в місті досить обмежиться вилкою з ходом 63-80 мм, в той час як для любителів лісових прогулянок має сенс розглянути вилки з ходом від 100 мм.

Найпопулярнішими типами вилок є:

  • Пружинні, вони ж механічні - як правило найбюджетніші вилки.
  • Пружинно-масляні - комбінація пружини і гідравлічної камери.
  • Олійно-повітряні - гідравлічний поршень в одній нозі і повітряна камера в інший.
  • Повітряні або «пневмо» вилки - конструкція працює за рахунок компресії газів. Найдорожчий тип вилок як в ціні, так і в обслуговуванні.

Різниця в конструкції буде позначатися на чутливості вилки до більш дрібних вибоїн, плавності її роботи, а також, вазі самої деталі. Природно, ціна таких так само буде відрізняться. Часом за добротну вилку якісного виробника Вам запропонують заплатити досить кругленьку суму, що буде еквівалентна ціні недорогого байка.


• Додаткові налаштування
Розібравшись з усіма важливими параметрами залишається лише пару нюансів, одним з них є набір налаштувань.

Найчастіше в вилках можна зустріти такі настройки:

  • Жорсткість пружини - використовується в механічних вилках, настройка відбувається шляхом вкручування або викручування стійки башингу.
  • Локаут блокує хіду вилки, що надає перевагу на асфальті.
  • Компресія - за своєю суттю налаштування схоже на «жорсткість пружини», але дана функція використовується з гідравлічними конструкціями.
  • Відскок - швидкість повернення вилки в статичне попереднє положення після стиснення. Дуже корисна функція для любителів поганяти по бездоріжжю, де важливим є постійний контакт колеса з поверхнею.

Тут ми рекомендуємо знову-таки вибирати виходячи зі своїх потреб і не враховувати того, що у сусіда велосипед з тими чи іншими функціями.
Якщо Ваш велосипед бачив асфальт тільки на картинках - Вам немає необхідності купувати велосипедну вилку з локаутом, адже за призначенням використовувати Ви його навряд чи будете. Але якщо Ваші подорожі частенько складаються з міських доріг, то дана функція буде дуже корисна, тому що блок вилки не дозволяє велосипеду розгойдуватися при педалюванні і, тим самим, значно економить сили велосипедиста.

 

• Інші критерії (обробка і діаметр ніг, матеріал штанів)
Звичайно завжди знайдеться ще багато критеріїв. за якими можна схиляться до одного чи іншого варіанту:

  • Покриття ніг
  • Матеріал штанів
  • Управління на кермі
  • Діаметр ніг
  • Конструкція дропаутов

Перераховувати властивості, якими володіють сучасні велосипедні вилки можна довго, але це вже індивідуальні потреби конкретного велосипедиста.
 

Підводимо підсумки

 


Що б правильно вибрати і купити амортизаційну вилку на велосипед, слід врахувати кілька найважливіших чинників:

  • Діаметр колеса
  • Діаметр рульової велосипеда
  • Кріплення колеса (якщо колесо у Вас вже є)
  • Тип гальма

Початок покладено. Наступним етапом буде вже більш індивідуальний підбір виходячи з переваг і Вашого бюджету:

  • Бажаний хід вилки
  • Тип або конструкція вилки
  • Налаштування вилки
  • Додаткові функції

Перейшовши в розділ «Вилки» в нашому магазині Ви легко знайдете, щось на свій смак. Зручна навігація на сайті полегшить Ваш вибір, а наші менеджери в будь-який момент буду готові Вам допомогти, якщо виникнуть будь-які питання.