Перше знайомство з гравійної групою Shimano GRX і короткі характеристики

Купити компоненты SHIMANO GRX вже можна в нашому магазині

Японський бренд Shimano днями показав світові нову групу компонентів під назвою GRX і за їхніми словами вже незабаром вона з'явиться на прилавках магазинів. Особливості серії в тому, що це перша в світі група, призначена для установки на гравійні велосипеди. Якщо раніше на гравійних та турінгових велосипедах бренд встановлював, як правило, трансмісії Dura-Ace, Ultegra, а на більш простих моделях обладнання 105 або Tiagra, тому тепер для таких велосипедів буде виділена окрема лінійка, що не може не тішити прихильників гравелів. GRX буде представлена ​​в двох варіантах перемикання - з електроприводом Di2 і механічною версією.

За словами розробників: "У групі враховані всі сучасні потреби велосипедистів і ідеально поєднуються найкращі риси МТБ і шосейних трансмісій. Інженери стверджують, що вони не створювали новий продукт, а спробували з'єднати і вдосконалити краще, що у них було для цього сегменту. Завдяки модуляції і можливості комбінувати компоненти - GRX одночасно є професійною групою, але в той же час доступною для широких мас."

GRX має три варіації трансмісій 2х10, 1х10 і 1х11. Shimano розподілила їх по умовних серіях запчастин RX400, RX600 і RX800. Такий вибір дає можливість кожному знайти свій ідеальний діапазон каденса і підібрати трансмісію під свій стиль їзди.
Серія RX 400 найбільш бюджетна, вона являє собою систему 2х10, але все ж має в собі кілька компонентів і з серії 600. Для серій RS600 і RS800, більш топових версій, в групі передбачено використання касет з 11 зірками, а в серії RS800 клієнту ще й надано вибір між традиційним механічним перемиканням і електронним перемиканням Di2. Звичайно, різниця в технологіях значно позначиться на гаманці власника Di2. Також в GRX представлені додаткові гальмівні ручки, для установки на кермо, для швидкого гальмування в момент, коли ваші руки знаходяться не на дуалах.

Забігаючи наперед скажемо, що на даному етапі група позбавлена своїх касет і ланцюгів, а сам виробник рекомендує використовувати групу GRX в парі з касетами і ланцюгами 105, Tiagra, Deore, SLX, XT або Ultegra.
Для систем з двома зірками на шатунах, Shimano рекомендує використовувати касети з діапазоном 11-30Т, 11-32Т і 11-34Т.
Для сингл систем виробник дає можливість використання ззаду касети з великим діапазоном, наприклад: 11-40Т і 11-42Т.

Тепер, коли ми в загальних рисах дізналися що таке серія для гравійних велосипедів Shimano GRX, пропонуємо докладніше дізнатися, які компоненти увійдуть в цю групу і в чому їх головна відмінність, а в кінці цієї статті буде прикріплена таблиця, де докладно викладено які компоненти входять в ті або інші серії і як правильно їх поєднувати.

 

 

Дуали Shimano GRX

Дослідження компанії Шимано показало, що в більшості випадків велосипедист, катаючись по пересіченій місцевості, тримає руки на верхній частині керма, і це підштовхнуло їх на доопрацювання. Так, в нових дуалах GRX, вісь гальмівного важеля піднята на 18 мм в порівнянні з класичними дуалами для шосе, це дозволяє велосипедисту використовувати менше зусиль для гальмування в момент, коли рука знаходиться на верхній частині дуала.
Нижче представлені три варіанти дуалів серії RS400 і RS800 з механічним перемиканням і перемиканням Di2.

Також верхня частина отримала більш вигнуту форму, що зробило її більш зручною в умовах їзди по бездоріжжю. У серії 800 при модуляції системи передач 1xX лівий дуал можна використовувати як управління пневматичним подсідельним штирем, що прибирає необхідність установки додаткового перемикача на кермо.

 

 

Шатуни GRX

Шатуни з інтегрованою віссю і стандартом кріплень Hollowtech II мають збільшений Q-Factor на 2.5 мм, що дає більше місця для переднього перемикача і можливість встановити більш широкі покришки. Також збільшено загальний кліренс велосипеда. Модель шатуна RS810 має версію з однією або двома зірками, при цьому версія з двома зірками пропонує клієнтам унікальне співвідношення зірок 48-31Т, це дає широкий діапазон і різницю між передніми зірками в 17Т, що раніше Shimano ще не використовувала. Ще один варіантом є діапазон 46-30Т, що трохи звичніше для любителів класики.

Для шатунів з однією зіркою інженери пропонують використання зірочок 42Т або 40Т, а при створенні зубів зірки використовували технологію "Dynamic Chain Engagement" - яка запозичена з трансмісій гірських велосипедів.

 

 

Задні і передні перемикачі GRX

Раніше Shimano вже представила публіці задній перемикач Ultegra RX, розроблений спеціально для гравійних велосипедів. Як тепер уже стало зрозуміло - цією подією маркетоголи та інжинери Shimano "розвідували грунт" набираючого популярністі сегменту і хотіли отримати від користувачів реальні відгуки і побажання перед виходом у світ групи GRX. Як показує практика, все вийшло зовсім непогано, адже нові перемикачі GRX дуже схожі із "першопрохідцем". Всі вони мають прямий монтаж і технологію Shadow RD+ запозичену у трансмісій гірських велосипедів. Блокування ходу лапки зменшує розгойдування перемикача і ланцюга при їзді по грунтових дорогах.

Версія RS400 передбачає механічне перемикання і сумісність з касетами на 10 зірок, в той час як, серія RS800 може похвалитися механічним і Di2 перемиканням, а також сумісністю з касетами на 11 зірок. Механічні перемикачі маркуються парним числом, в той час як компоненти з перемиканням Di2 маркуються непарним числом.

Для 10ти швидкісних перемикачів рекомендований робочий діапазон касет від 11-30Т до 11-36Т.
Для перемикачів на 11 швидкостей можна використовувати касети з розрахунком зубів 11-34Т (моделі RX810 і 815), а при довгій лапі перемикач може працювати з касетами в 11-40Т і 11-42Т (моделі RX812 і 817).

 

 

Передні перемикачі мають варіацію з механічним і електронним приводом. Представлений в трьох варіантах RX400, RX810 і RX815 перемикач мало чим відрізняється від Dura-Ace серії R9100, але на відміну від останнього, профіль перемикача висунутий назовні на 2.5 мм, як вже було описано з шатунами, це дає можливість встановити більш широкі покришки на велосипед.

Перемикач RS400 має ємність 16Т, в той час як перемикачі RS800 мають ємність 17Т і можуть бути сумісні з шатунами 48-31Т.

 

 

Гальма GRX

У всіх трьох модифікаціях GRX отримала гідравлічні гальма. Як вже зазначалося вище, дуали отримали зміни, в порівнянні з шосейними серіями, вісь кріплення важеля стала вище, а верхня форма дуала отримала більш вигнуту форму. У топової версії дуалів для Di2 ST-RX815 ручка отримала технлогію Servo Wave, яка застосовується для ручок серії MTB. У серії будуть випущені два види супортів: RX810 - для використання в топових версіях і RX410 - для використання в версіях RS600 і RS400 відповідно. Двохпоршнева конструкція практично ідентична з каліперами в шосейних групах. Випускатися гальма будуть виключно під тип кріплення Flat Mount, а колодки будуть сумісні з серіями R7000, R9000 і R9100 з технологією Ice Tech. За словами виробників, гальма рівня 800 будуть такі ж за потужністю, як і серія Ultegra, а більш прості версії будуть видавати гальмівну потужність не менше ніж нова Tiagra.

Як і касети, серія GRX не має своїх роторів і тут Shimano рекомендує комбінувати серію з уже існуючими роторами з серій Deore, SLX, XT і Ultegra. Виробник також рекомендує використовувати ротори з технологією ICE TECH FREZZA - удосконаленою технологією відводу тепла, одержуваного під час гальмування. Так, за словами інженерів Shimano, гальмівне зусилля буде більш ефективним.

 

Ще одна особливість серії. У GRX представлені додаткові ручки для гальма, подібні на ті, що використовуються у серії для кросових велосипедів. Схожі ручки раніше в 2017 році випустила конкуруюча компанія Sram, але в продаж на масовий ринок вони так і не надійшли. Що стосується даного продукту - тут теж новинка залишає за собою багато питань, виробник не вказує поки навіть вагу компонентів, а інформації та технічних характеристик такої системи поки вкрай мало.

 

 

Колеса для гравійних велосипедів Shimano GRX

У групі будуть представлені два комплекти коліс WH-RX570 в розмірах 700С і 650B. Колеса можна порівняти за рівнем з серією Shimano 105, проте, внутрішня ширина ободу збільшена з 19 мм до 21.6 мм, а висота ободу становить 22 мм. Колеса сумісні з касетами 10 і 11 зірок і, відповідно, мають осьове кріплення E-THRU 12 мм. Традиційно вже в вілсетах такого рівня використовується безкамерна технологія TLR.

Вілсети розроблені спеціально для гравійних велосипедів, висока торсіонна жорсткість і легкість коліс дозволяє швидше прискорюватися на будь-яких ділянках, а також значно покращує контроль велосипеда на дорозі. Вага вілсетів WH-RX570 650B і 700C становить всього 1600 і 1650 грам відповідно.

 

 

Сумісність компонентів GRX в серіях RS400, RS600 і RS800

Група GRX буде щільно взаємодіяти з іншими компонентами як для шосейних так і для MTB велосипедів. Зокрема, мається на увазі використання касет, ланцюгів на 10 і 11 швидкостей з уже існуючого обладнання. Це може бути Tiagra, Ultegra, 105, XT, SLX, Deore. Ротори також доведеться запозичити в сусідніх групах, а ось передні перемикачі та шатуни рекомендується використовувати GRX, так як розширення показника Chanline на 2.5 мм має досить ексклюзивний характер і ще поки немає точної інформації як саме система буде працювати з іншими компонентами.
На нижче наведених таблицях представлені варіанти комбінацій збірки трансмісій GRX.

 

А також більш детальна таблиця з маркуванням компонентів, що моє група Shimano GRX.

Виробник рекомендує використовувати саме таку комбінайцію запчастин для максимально злагодженої роботи всієї системи. Впевнені в тому, що в майбутньому ми побачимо ще не одну варіацію груп і збірок, але на даному етапі рекомендовано задовольнятися тим, що надає сам виробник.

 

 

Підводимо підсумки

 

Виходячи їх всього вище перерахованого про першу в світі групу запчастин для гравійних велосипедів Shimano GRX можна виділити кілька фактів:

Нова група буде тісно порівнянна з уже існуючими групами XT, 105 і Ultegra.

GRX є колобораціей МТБ і шосейної групи, де з кожної галузі взято краще і адаптовано під сучасні тенденціі.

Група має три рівні, що відрізняє їх в бюджетному і класовому співвідношенні обладнання.

Однозначно, GRX стане популярною серед велолюбителів і спортсменів.

Ціна на перемикання Di2, як і раніше, залишається досить велика, що б використовувати технологію в звичайних умовах.

Орієнтовно, механічні трансмісії надійдуть в продаж вже влітку 2019 року, а версія з перемиканням Di2 очікується на європейських ранках вже до вересня. Поки складно сказати чи буде Україна в списку перших країн, куди надійде це обладнання, або все ж нам доведеться трохи почекати. Точно можна затверджувати лише те, що в 2020 році ми побачимо безліч гравійних і турінгових велосипедів з встановленою групою GRX.

Ціни на компоненти GRX

 

Купити компоненты SHIMANO GRX вже можна в нашому магазині

Ціни на групу будуть прямо прямопропорційні якості і цінової категорії аналогічних груп в шосе, так це можна порівняти з групами рівня: Tiagra, 105 і Ultegra. Поки що немає можливості затверджувати, але ми знайшли попередні ціни на деякі компоненти групи:

Шатуни RX600 2 × 10 $ 130
Шатуни RX600 1 × 11 $ 147
Шатуни RX600 2 × 11 $ 147
Шатуни RX810 1 × 11 $ 225
Шатуни RX810 2 × 11 $ 225
Перемикач передній RX400 2 × 10 $ 37
Перемикач передній RX810 2 × 11 $ 52
Перемикач передній RX815 2 × 11 DI2 $ 227
Задній перемикач RX400 2 × 10 $ 63
Задній перемикач RX810 2 × 11 $ 112
Задній перемикач RX812 1 × 11 $ 114
Задній перемикач RX815 2 × 11 DI2 $ 287
Задній перемикач RX817 1 × 11 DI2 $ 320
Дуал лівий RX400 2 × 10 $ 165
Дуал правий RX400 2 × 10 $ 165
Дуал лівий RX600 2 × 11 $ 205
Дуал лівий RX600 11 $ 205
Дуал лівий RX810 2 × 11 $ 270
Дуал правий RX815 11 $ 270
Дуал лівий RX810 2 × 11 DI2 $ 270
Дуал правий RX815 11 DI2 R $ 270
Передній калипер RX400 $ 61
Задній калипер RX400 $ 55
Передній калипер RX810 $ 82
Задній калипер RX810 $ 76
Переднє колесо RX570 650B $ 198
Переднє колесо RX570 700C $ 198
Вілсет RX570 650B $ 420
Вілсет RX570 700C $ 420
Заднє колесо RX570 650B $ 225
Заднє колесо RX570 700C $ 225

Традиційно, топові серії RS800 з перемиканням Di2 мають значно вищу ціну на компоненти, ніж їх механічні аналоги і, тим не менше, в перевагах такого перемикання вже не варто сумніватися, а завищена ціна почасти обумовлена інноваційністю на ринку технологій

 

А як Вам нова група GRX? Сподіваємося Вам сподобалася наша стаття. Залишатей свої коментарі нижче, а також робіть репост в соцільних мережах, щоб Ваші друзі дізналися про новинки в світі велосипедів.

 

 


 

*

Q-Factor - Це показник відстані між площинами, в яких обертаються шатуни. Іншими словами це загальна ширина шатунів.

Ага зрозумів, давай назад!