Сучасний світ велосипедів перенасичений з однієї строни меркетингом, лідерами думок та суджень, а з іншої сторони недостатністю вибору якісніх варіантів.
Так наприклад, вже довгий час вважається, що кращим і мабуть єдиним якісним варіантом дискових механічних гальм для туристичних та гравійних велосипедів є лише дві моделі:
TRP Spyre, або ж Avid BB7.
І вивчивши наш ринок запчастим ми частично з цим погодимось, адже аналогів в співвідношенні ціна-якість дійсно майже не має.
Перші мають систему двух працюючих колодок, що безумовно є перевагою поміж інших моделей, в той час як Avid - з легкісттю дасть фору будь-якій гідравліці у якості гальмування.
Але в нас є і третій гравець в цій битві...
Механічні гальма Shimano BR-RS305
Ці гальма, можливо і не є "вбивцею" TRP та Avid, але точно можуть позмагатись у эфективності гальмування.
Перш за все, хотілось би розібратись, чому для туризму саме механіка?
- Ну по-перше - це просто в та не вибагливо у експлуатації.
- По-друге - простіше у "польовому" ремонті, якщо це знадобиться.
Багато експертів обирає механіку саме тому, що:
- "можна обірвати гідролінію, неможливо буде полагодити в дорозі і так далі..."
Але по собі скажу так:
- Сучасну гідролігію, щоб порвати потрібно ще добре постаратись. Вирогідність обірвати гальмівний трос при тих же зусиллях в порівнянні з сучасними гідравлічними гальмами куди вище.
- Стосовно ремонту в дорозі тут все вірно - прокачати гальма в дорозі буде куди складніше, ніж налаштувати механіку, проте сучасні технології із року в рік стають все надійнішими і все менше клопоту додають веломандрівникам.
Але ми тут все ж про дискову механіку - тому продовжимо про BR-RS305
Почнемо з особливостей та переваг:
- Гальма використовують кріплення Flat Mount, що точно підійде для більшості гравійних та туристичних велосипедів, в той час як перші дві моделі використовують кріплення Post Mount, що у більшості випадків використовуються на рамах типу MTB.
Звісно ж при необхідності, як і до одних, одних так і до інших при необхідності можна застосувати відповідні адаптери, та встановити на будь яку раму, але все ж стандарт кріплень більш адаптований у Shimano
- Технологія SLR - патентована технологія Shimano (розшифровується як: SHIMANO Linear Response) - механізм зниження тертя в супорті, що поліпшують відгук і модуляцію в роботі. SLR є важливим фактором в супорті SHIMANO з двома шарнірами, він забезпечує більшу гальмівну потужність, в порівнянні з звичайними гальмами з бічною тягою.
- Техлогогія SERVOWAVE - забезпечує швидкий контакт колодки з ободом і довший хід для кращого контролю.
- Адаптер Flat Mount із системою Easy Flip-Flop дозволяє використовувати ротори з діаметром 140 та 160 мм без заміни адаптера.
- Колодки L03A з радіатором та технологією ICE TECHNOLOGIES - алюминієвий радіатор забезпечує єфективний відвід тепла при гальмуванні, що дозволяє ротору та колодкам менш нагріватись ,а в результаті чого і єфективніше гальмувати. Це велика перевага на затяжних спусках, до прикладу в гірській місцевості, особливо при туристичних подорожах, коли до стандартної ваги велосипеда та велосипедиста додається це й вага багажу.
Висновки, щодо механічних дискових гальм Shimano
Напевно, що кожен зробить свої висновки, проте факт залишається фактом:
Якісних та надійних дискових гальм для туристичних та гравійних велосипедів на ринку України поки що мало.
За відносно невелику суму Ви можете придбати маловідомі аналоги з відносною якістю, чи відверто "кота в мішку", або ж витративши кругленьку суму придбати якісні гальма, що правда кількість пропозицій на ринку залишається завжди обмеженною.
Напевно, що ми оберемо другий варіант, як мінімум тому, що вирушаючи в навіть не дуже далеку подорож, нікому не хочеться залишитись на узбіччі з поламаною запчастиною, та завчасно шукати варіанти повернутись додому.
Стосовно RS305 - протестувавши їх минулого сезону - однозначно віднесу їх до другого класу (дорогих, але надійних) і однозначно рекомундую до придбання, хоч і не вважаю їх кращими серед трійки Shimano, TRP, Avid - у кожного є свої переваги.Наверное, мы выберем второй вариант, как минимум потому, что отправляясь в даже не очень далекое путешествие, никому не хочется остаться на обочине со сломанной запчастью, и заблаговременно искать варианты вернуться домой.
Относительно RS305 - протестировав их в прошлом сезоне - однозначно отнесу их ко второму классу (дорогих, но надежных) и однозначно рекомундую к приобретению, хотя и не считаю их лучшими среди тройки Shimano, TRP, Avid - у каждого есть свои преимущества.